صدای کتاب

سخنان کتاب ها را دریابیم.

صدای کتاب

سخنان کتاب ها را دریابیم.

محلی برای یافتن نکته هایی از کتاب ها؛ نقد هایی معتبر برای کتاب هایی معتبر بخوانیم.

بایگانی

بررسی کتاب آئورا - قسمت دوم

سه شنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۹، ۰۸:۳۶ ق.ظ

کتاب آئورا توسط فوئنتس در پنج فصل نوشته شده است و به نظر می‌آید که لازم است پیش از شروع بررسی زوایای گوناگون این کتاب، مختصری از فصول کتاب آئورا بیان شود.

فصل نخست :

فلیپه مونترو، تاریخ دانی جوان، هنگامی که بر صندلی کافه نشسته است، آگهی استخدامی می‌بیند که با ویژگی هایی که دارد تماما شباهت دارد. فلیپه به محلی که در آگهی ذکر شده بود می‌رود. او وارد خانه‌ای می‌شود که به هیچ وجه نور گیر نبود. در آن جا با همسر ژنرال مرده، «کونسوئلو» که پیرزنی فرتوت است، دیدار می‌کند و کونسوئلو به او می‌گوید که او را برای سامان دهی به خاطرات ژنرال مرده و در نهایت به چاپ رساندن آنها استخدام کرده است و به او در ازای این کار، چهار هزار پسو در ماه می‌دهد. کونسوئلو برای سپردن این وظیفه به فلیپه، شرطی دارد و آن این است که فلیپه باید در همان خانه‌ی تیره و تار، خاطرات ژنرال مرده را بازنویسی کند. فلیپه در ابتدا مردد به نظر می‌رسد اما با از راه رسیدن دختر جوانی به نام «آئورا» که برادر زاده‌ی کونسوئلو است، به ماندن در آن خانه راضی می‌شود. کونسوئلو و فلیپه را با هم آشنا می‌کند.

 

متنی که در پشت جلد کتاب آمده است :

زنی پیر، مردی جوان و زنی جوان. در خانه‌ای که همه چیز در آن بوی گذشته می‌دهد و گویی تنها نیرویی که آن را بر پا نگه داشته، یادها و نفس ها و عطر های گذشته است. اما در این میان چیزی ناشناختنی، جادویی شگفت در کار است تا از گذشته بگذرد و به اکنون و آینده، به جاودانگی برسد : جاودانگی عشق، جاودانگی جوانی.

آئورا نام دیگر تمناست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی